lauantai 11. maaliskuuta 2017

TOP #1, Scandic Riihimäki

Aloitin majoituspalveluiden työssäopin tiistaina 7.3 Scandic Riihimäellä, olin iltavuorossa. Loman juuri päätyttyä kärsin vielä hieman jetlackista. Ilta oli onneksi rauhallinen, joten sain rauhassa opetella talon tavoille tutustumalla työympäristöön ja turvallisuusohjeisiin. Kirjasin myös kanta-asiakkaita järjestelmään.

Scandic Friends on Scandicin kanta-asiakasjärjestelmä. Kanta-asiakkaaksi voi liittyä veloituksetta, eikä se velvoita asiakasta mihinkään. Perusperiaatteita on kaksi:
  • Pisteitä kertyy jokaisesta yöpymisestä. Asiakkaan kerättyä tarpeeksi pisteitä, hän voi käyttää ne palkintoyöhön.
  • Mitä useammin majoittuu Scandic-ketjun hotelleissa, sitä enemmän pisteitä kertyy yhdestä yöpymisestä
Kanta-asiakkuustasoja on 4 (1st Floor, 2nd Floor, 3rd Floor & Top Floor). Mitä korkemmalla tasolla asiakas on, sotä enemmän etuuksia hänelle kuuluu.


Keskiviikkona 8.3 olin aamuvuorossa ravintolapuolen työntekijän kanssa kahden, sillä respan työntekijät olivat aamun kokouksessa. Laskin kassan vuoron aluksi. Tein kanta-asiakkaiden majoituskortteja, mikä nopeuttaa kanta-asiakkaiden majoittumista. Laminoin minibaarien menut, ja kirjasin saapuville asiakkaille huoneet.


Myös perjantain aamuvuoro alkoi kassan laskemisella. Nyt kanta-asiakkaiden majoituskorttien tekeminen sujui sukkelammin. Varausjärjestelmä alkoi tulla tutummaksi, checkasin lähteviä asiakkaita ulos ja kirjasin saapuvalle ryhmälle huoneita. Olen myös opetellut älykorttien "tekemistä".

Scandic Riihimäki ja Riihimäen teatteri toimivat yhteistyössä, ja respa hoitaa väliaikatarjoilut. Lauantaina iltavuoroon tullessani, ensimmäisen väliajan juuri päätyttyä siistin pöydät. Toisella väliajalla teatteriasiakkaat söivät hotellin ravintolassa, ketään ei jäänyt anniskelemaan. Päivä kului nopeasti teatterinäytösten ansiosta. Väliaikoina ja näytösten jälkeen pääsin anniskelemaan baaritiskin puolelle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti