lauantai 18. huhtikuuta 2015

Asiakkaiden huomiointi

Mondon asiakasryhmään kuuluu kaiken karvaisia tapauksia nuorista vanhoihin. Aamuisin kassajono täyttyy eläkeikäisistä vakiovaareista, kun taas lounasajalla samassa rakennuksessa työskentelevät pankki- sekä verovirkailijat kiikuttavat kassakaappiin lounasseteleitään. Koulujen loputtua erikoiskahveistaan sosiaaliseenmediaan otoksiaan päivittävät teinit istuutuvat kulmapöytiin ja silloin tällöin kahvilaan astuu nuoret äidit lastenvaunuineen.

Mondossa on mahdollisuus tilata esimerkiksi pastaa lasten annoksina, tosin niin ei ole tapahtunut minun ollessani siellä työssäoppimassa. Oletan tämän tosin johtuvan siitä, että lapset ovat kovin pieni osa asiakaskuntaamme. Allergikot on huomioitu valikoimassa. Vaikkei vitriinistä löytyisikään tomaatitonta sämpylää, se on mahdollista tehdä ns. mittatilaustyönä. Liikuntarajoitteisetkin pääsevät nauttimaan tarjonnastamme, sillä sisäänkäynti ei vaadi portaita pitkin kapuamista tai kynnysten ylitystä. Kahvilassa tosin on alemmalla tasolla oleva tila, toistaiseksi yksikään liikuntarajoitteinen ei ole vaatinut päästä sinne istumaan ikkunan viereen. Kyseistä asiakasryhmää huomioidaan myös itse palvelutilanteessa konkreettisesti, olen itsekin tarjoutunut tuomaan tarjotinta pöytään.

1 kommentti:

  1. Hei Heini, hienoa :) Bloggauksesta päätellen olet oppinut hyvin "talon tavoille" ja osaat tehdä itsenäisesti töitä. Niin se osaaminen ja varmuus karttuu työn edetessä. On hienoa myös huomata, että (kanta)-asiakkaat huomioidaan yksilöinä eikä massana ja että myös ruoka-ainerajoitteisille on omaa tarjontaa. Jatka samaan malliin :) t.Päivi

    VastaaPoista