perjantai 17. huhtikuuta 2015

Tunnelmia

Toinen viikko on jo takana, aika menee niin nopeasti. Yli puolet työssäoppiajasta on kulunut, ja olen tyytyväinen oppimiseeni. Enää en ole jaloissa, eikä kaikkea tarvitse näyttää kädestä pitäen. Minuun luotetaan yhä enemmän, saan palvella ja rahstaa asiakkaita todella omatoimisesti, ja olen hoitanut huolellisuutta sekä luottamusta vaativia raha-asioita. Omatoimiseksi ja innokaaksi on haukuttu, ja asiaa mietittyäni väitteet tuntuvat oikeastaan aika todenmukaiselta, paljoa en ole paikalla ollut eikä käskyjä tule niin ripeään tahtiin kuin ensimmäisen viikon aika. 
Asiakaslähtöisyys on lähestymistapa, jossa palvelu tai tuote pyritään tekemään mahdollisimman hyvin asiakkaiden tarpeita vastaavaksi. Cafe Il Mondossa tämä on toteutettu mielestäni hyvin, sillä asiakas ja tämän tarpeet huomioidaan aina paremmin kuin hyvin.  Konkreettisia esimerkkejä ovat laktoosi-intolerantikkojen sekä keliaakikkojen tarpeiden huomiointi valikoimassa ja asiakkaiden (varsinkin pitkäaikaisten vakioasiakkaiden) vastaanottaminen persoonina, eikä harmaana asiakasmassana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti